PO zarządówka…20 października o godz. 17 w Ratuszu Staromiejskim

 

 

6 października ukonstytuował się skład Rady Elbląskich Organizacji Pozarządowych kadencji 2016-2019. W radzie zasiadają: Teresa Bocheńska (Bank Żywności w Elblągu) – przewodnicząca, Arkadiusz Jachimowicz (Stowarzyszenie ESWIP) – wiceprzewodniczący, Adrian Płączyński (Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Elblągu) – sekretarz, Krzysztof Grablewski (Fundacja Elbląg – Fundusz Lokalny Regionu Elbląskiego), Edward Łebkowski (Stowarzyszenie na Rzecz Osób Niepełnosprawnych „Sprawniejsi"), Mateusz Szmurło (Związek Harcerstwa Polskiego Hufiec Elbląg), Stanisław Tomczyński (Elbląski Klub Sportowy START).
     Jednymi z głównych zdań REOP jest reprezentowanie elbląskich stowarzyszeń, fundacji i grup nieformalnych, współpraca z miastem na rzecz sektora pozarządowego, udział w zespołach wypracowujących prawo lokalne, integracja organizacji z naszego miasta. Dlatego spotkanie jest okazją, by przedstawiciele elbląskich NGO mogli wspólnie porozmawiać na temat pracy rady nowej kadencji, zgłosić pomysły, zasygnalizować problemy, jakimi według organizacji pozarządowych powinna zająć się REOP oraz wzmocnić współpracę pomiędzy podmiotami trzeciego sektora i REOP.
     Istnieje również możliwość zgłoszenia swoich pytań, propozycji i uwag drogą elektroniczną. Można zrobić to, wypełniając do wtorku 18 października prosty formularz dostępny pod adresem. Zapraszamy serdecznie do udziału w spotkaniu.
     20 października o godz. 17 w Ratuszu Staromiejskim odbędzie się Kawiarenka Obywatelska, podczas której członkowie Rady Elbląskich Organizacji Pozarządowych spotkają się z przedstawicielami elbląskich stowarzyszeń, fundacji i grup nieformalnych.

Rafał Narnicki, Centrum Organizacji Pozarządowych
 

Znalezione obrazy dla zapytania wolny elbląg
 

Kolejne zwycięstwo "Wolnego Elbląga" po raz pierwszy od bardzo dawna Rzecznik Prasowy Prezydenta wysłał do lokalnych mediów informację o spotkaniu. Jest to pierwsza zmiana jaka służyć może stworzeniu zintegrowanego systemu informacji miejskiej dzięki której każda inicjatywa obywatelska trafi za pośrednictwem aparatu Urzędu Miasta do lokalnych dziennikarzy.

Szkoda że nie poinformowano w ten sam sposób o wyborach do Rady Elbląskich Organizacji Pozarządowych.

Szkoda że nie poproszono w ten sam sposób o zgłaszanie kandydatur na jej członków .

Szkoda że nie zorganizowano debat z kandydatami .

Szkoda że pozbawiono Elblążan możliwości postawienia im trudnych pytań.

Szkoda że całe te wybory zorganizowano w taki sposób by wygrali ci którzy wygrać je mieli.


 

Lista takich "szkód" jest długa i pewnie wielu z nas może dodać własną listę własnych. Na pierwszym posiedzeniu Rady trafi do niej petycja o powtórzenie wyborów i stworzenie  " Kalendarza Wyborczego" na miarę dorobku i sławy naszego miasta którego mieszkańcy w roku 2013 dokonali niemożliwego odowłując władze wybrane w oparciu o regulaminy o wiele bardziej demokratyczne niż te w oparciu o kóre powołano Radę .

Bo ta rada to nie wynik wyborów ale nominacji, dokładnie takiej jaką stanowiła fikcję demokracji socjalistycznej.

Rada wybrana głosami dwudziestu kilku organizacji zorganizowana w czasie gdy większość z nas pracuje to fikcja.

Wybory bez walki wyborczej i prezentacji wizji elbląskich organizacji pozarządowych to fikcja.

Wybory bez debaty publicznej o przyszłości środowiska jaką kandydaci mają kształtować swoją pracą  to fikcja.

I ta lista fikcji nie jest pełna i do niej można dodać wiele pozycji. Szklana ściana jaką poprzednia Rada stworzyła "ustawiając" wynik wyborów została pokazana . Teraz pojawiły się na niej pierwsze rysy. Ile uderzeń trzeba jeszcze wyprowadzić by pękła i by Elblążanie mogli powiedzieć że to Rada nie na miarę środowiska politycznych sympatyków KOD-u zapatrzonych w legendę  Lecha Wałęsy, ale reprezentacja całego środowiska ludzi chcących zmieniać to miasto nie koniecznie w kierunku jaki wyznaczyli politycy Platformy Obywatelskiej w roku 2010 ?

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*